Direktlänk till inlägg 23 augusti 2013

Telefonförsäljare

Av sweetbutbitter - 23 augusti 2013 22:39

Finns det något roligare än när det ringer en telefonförsäljare!? Jag förstår inte folk som blir arga över #telefonförsäljare, de gör ett jobb precis som du och jag. Om du inte gillar deras produkt behöver du inte köpa. NEJ är ett väldigt bra ord att använda vid det läget   


Folk påstår att de blir lurade, det är ren #bullshit anser jag, så länge man säger nej kan man inte bli #lurad. Är du intresserad av produkten och ber om att få veta mer eller säger att du vill ha produkten då måste du ju veta vad det är för produkt de pratat om. Det finns väl ingen som är så DUM att man köper något man inte vet vad det är!?! I så fall får de skylla sig själva om de blir förvånande när fakturan dyker upp.


Jag skulle själv aldrig jobba inom försäljning på det sättet då jag avskyr att prata i telefon. Men det är beundransvärt vilken stark individ det måste vara som sitter bakom luren och ger sig in i en bransch som är så hatad av så många.


Stor eloge till alla ni telefonförsäljare där ute i landet! Mig får ni gärna ringa, tycker det är kul att lyssna på era olika taktiker och höra hur bra/dåliga/nya ni är på ert jobb.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sweetbutbitter - 9 september 2013 15:30

Jag har märkt att allt fler bilister kör sjukt dåligt i trafiken! Det byts filer utan att blinka och när man kör om så svänger man tillbaka in i filen precis framför bilen man precis kört om istället för att köra några meter längre och inte riksera e...

Av sweetbutbitter - 20 augusti 2013 21:02

Nu är det äntligen dags för kräftsäsongen!! Älskar #kräftskivor och finns ju inget mysigare än att sitta ute sent på kvällen  och småfrysa samtidigt som man äter #kräftor, sjunger sånger, leker lekar och dricker lite gott.   Det skall vara riktig...

Av sweetbutbitter - 19 augusti 2013 17:15

Det måste jag säga! Stor eloge till en bussförare idag som inte nog med att han körde så nära kanten som möjligt vid hållplatserna, han sänkte dessutom bussen så det var enklare att komma av med vagnen! TACK! Dessutom körde han grymt bra!      De...

Av sweetbutbitter - 17 augusti 2013 12:15

Det är så himla typiskt! När man har det som allra bäst är det klart att ett stort fult munsår skall komma och vara i vägen! Jag har växt upp med att ständigt få de här herpesblåsorna runt läpparna och det har ta mig tusan inte vart lätt. Det var vis...

Av sweetbutbitter - 16 augusti 2013 16:27

Jag åker buss nästan varje dag och har med mig min son som ligger i barnvagn. Alla resenärer som åker med bussarna är supertrevliga. Hjälper till att skapa plats så man får in vagnen på bussarna och är intresserade av den lille killen. Men chaufförer...

Presentation

Välkomna hit. Det här är min första blogg så ha lite överseende med mig. Jag bär på mycket bitterhet som ibland måste ut och det här verkar vara ett bra sätt.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards