Direktlänk till inlägg 30 juli 2013

Det var bättre förr

Av sweetbutbitter - 30 juli 2013 23:13

Jag anser mig själv vara en hyfsat väluppfostrad person som blivit en väl fungerande medlem i samhället, men trots det så känner jag mig allt mer som en satkärring för var dag som går! Jag vet att det är klyschigt att säga, men det var faktiskt bättre förr! 


När jag var ung bodde vi i ett radhusområde där alla kände alla. Det resulterade även i att alla vuxna i området kunde säga till de barn som var lite stökiga och bråkiga eller om det var någon som var ute lite väl sent kunde de skicka hem dem utan problem. Skulle någon göra så idag skulle det bli polisanmälningar hit och dit och det skulle vara bråk på gårdarna runt om i Sverige. För idag säger man minsann inte till någon annans barn utan man skall sköta sitt egna!


Det här gör mig förbannad för det finns barn i 10-12 års åldern som är ute och ränner på nätterna i vårt område fram till 23-00 på vardagskvällarna, även då det inte är sommarlov. Jag FÖRSTÅR INTE vart föräldrarna är och hur de kan tillåta att deras små barn är ute så sent, och själva!! Det är ju inte så att de är tysta heller!! 


Ungdomarna är inte nådiga de heller!! Precis utanför vårt sovrumsfönster finns en parkering och där står ungdomarna och röker och dricker och tutar på varandra i sina bilar sent på nätterna. Vart har respekten för sina grannar tagit vägen?! Förstår man inte att det stör när man gapar och skriker och tutar. Jag har också vart ung men inte 17 höll jag på sådär. Vi hade åtminstone respekt nog att festa i skogen eller liknande så vi inte skulle störa andra( eller bli påkomna). Jag har börjat trötta på den här respektlösheten som finns hos alla idag. 


Jag tycker man ser samma mönster på jobbet. Ungdomar idag har ingen respekt. Ibland dyker de inte ens upp på jobbintervjuer! Hur 17 tänkte de få ett jobb om de inte ens behagar dyka upp på intervjun?!?! 


Jag känner mig som en satkärring! Men det får bli lite hyfs på dagens barn och ungdomar! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sweetbutbitter - 9 september 2013 15:30

Jag har märkt att allt fler bilister kör sjukt dåligt i trafiken! Det byts filer utan att blinka och när man kör om så svänger man tillbaka in i filen precis framför bilen man precis kört om istället för att köra några meter längre och inte riksera e...

Av sweetbutbitter - 23 augusti 2013 22:39

Finns det något roligare än när det ringer en telefonförsäljare!? Jag förstår inte folk som blir arga över #telefonförsäljare, de gör ett jobb precis som du och jag. Om du inte gillar deras produkt behöver du inte köpa. NEJ är ett väldigt bra ord att...

Av sweetbutbitter - 20 augusti 2013 21:02

Nu är det äntligen dags för kräftsäsongen!! Älskar #kräftskivor och finns ju inget mysigare än att sitta ute sent på kvällen  och småfrysa samtidigt som man äter #kräftor, sjunger sånger, leker lekar och dricker lite gott.   Det skall vara riktig...

Av sweetbutbitter - 19 augusti 2013 17:15

Det måste jag säga! Stor eloge till en bussförare idag som inte nog med att han körde så nära kanten som möjligt vid hållplatserna, han sänkte dessutom bussen så det var enklare att komma av med vagnen! TACK! Dessutom körde han grymt bra!      De...

Av sweetbutbitter - 17 augusti 2013 12:15

Det är så himla typiskt! När man har det som allra bäst är det klart att ett stort fult munsår skall komma och vara i vägen! Jag har växt upp med att ständigt få de här herpesblåsorna runt läpparna och det har ta mig tusan inte vart lätt. Det var vis...

Presentation

Välkomna hit. Det här är min första blogg så ha lite överseende med mig. Jag bär på mycket bitterhet som ibland måste ut och det här verkar vara ett bra sätt.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards