Alla inlägg under september 2013

Av sweetbutbitter - 9 september 2013 15:30

Jag har märkt att allt fler bilister kör sjukt dåligt i trafiken! Det byts filer utan att blinka och när man kör om så svänger man tillbaka in i filen precis framför bilen man precis kört om istället för att köra några meter längre och inte riksera en trafikolycka. 


Alla verkar ha så bråttom hela tiden, inte konstigt att det sker så många olyckor. Jag skall berätta om en incident som hände mig för några år sedan. Jag kom till en av de största korsningarna i vår stad där både bilar, cyklister, gångare och spårvagnar skall passera på en gång. Det kommer en spårvagn ca 50 meter bort på väg mot vägen där jag skall köra över. Det är även ett övergångställe på den platsen så istället för att gasa på som en galning bestämmer jag mig för att sakta in och stanna och låta spårvagnen passera så jag slipper riskera livet på mig själv och ev. gångare/cyklister som skulle kunna dyka upp runt hörnet. Då blir bilisten bakom mig vansinnig och ställer sig på tutan!! Vad är meningen med det?? Skadar det honom att vänta i 30 sekunder på att en spårvagn passerar så vi säkert kan åka över spåren utan att behöva gasa som tokar!? Hur långt hade han hunnit på de 30 sekunderna. På andra sidan spåren är det 2 övergångställen till med ca 10m emellan samt att det dyker upp två spår till efter det andra övergångstället.. så han hade förmodligen fått stanna till i alla fall men 10 meter senare. 


Häromdagen var det en bilist som korsade två heldragna linjer i en tunnel pga av att han inte lagt sig rätt från början. Så istället för att köra säkert och köra av och på vid nästa avfart så väljer han att utsätta alla i tunneln för en stor risk genom att korsa två filer utan att blinka. Tyvärr är det oftast män som beter sig så här, det är därför det är större frekvens män som förlorar sina körkort innan prövningstiden gått ut när man fått sitt körkort.


En annan sak som jag blir riktigt irriterad över i trafiken är alla ni som lägger i en meter ifrån bilen framför!! Vad är poängen med det mer än att utsätta alla för en risk att dö om en olycka är framme!? Vad som helst kan hända, punktering, en fågel flyger in i rutan och då är det kört för bilen bakom!! 



SLUTA KÖRA SOM IDIOTER I TRAFIKEN!!! JAG VILL INTE DÖ PGA AV HUR NI ANDRA KÖR!!!!


#idiot #bilist #trafikfara #olycka #stress

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Välkomna hit. Det här är min första blogg så ha lite överseende med mig. Jag bär på mycket bitterhet som ibland måste ut och det här verkar vara ett bra sätt.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards