Direktlänk till inlägg 31 juli 2013

Grannar!!!

Av sweetbutbitter - 31 juli 2013 22:05

Vi har en granne ovanför oss som driver mig till vansinne. På något vis lyckas hon blöta ner större delen av vår balkong varje gång hon "vattnar blommorna" som hon säger. Jag var uppe och bad henne tänka på hur mycket vatten hon faktiskt hällde ner på oss, en gång då hela vår balkong var pissvåt och full av skum! Men det slutade inte direkt bra då hon blev vansinnig och började skrika på mig och smälla i sin dörr. Nu hälsar hon inte ens på oss i korridoren.. Ha ha..


Jag tycker faktiskt att man skall ha respekt mot sina grannar. Inte 17 öser jag vatten på min balkong för jag vet att grannen under mig förmodligen inte skulle uppskatta det. Dels har man utemöbler och de flesta i vårt hus har även lagt trägolv på balkongen, dels har vi vår son i barnvagn på balkongen ibland. Men nu vågar vi inte ha något av det där ute.. för man vet aldrig när duschen kommer. Det är inte så att hon passar på när det regnar utan hon skall göra det när det är fint väder ute! Så nu har vi en fin stor balkong som inte används på grund av grannen ovan! Jävla kärring!! Hennes ursäkt är att hon kollar så ingen är på balkongen innan hon sätter igång.. HON ÄR KORTARE ÄN MIG!! och jag har tittat ner på grannen under för att se hur långt in man ser!! Det är inte mer än 20cm av vår balkong hon kan se!! Inte 17 ser hon om vår son står i skuggan i barnvagnen!! Och inte 17 ger det väl henne rätt att ösa vatten på vår balkong och våra möbler bara för hon inte ser oss där just då?! Då förstör ju hon vår egendom! Blir så trött på henne.. 


Nu för de värsta livet uppe i lgh också!! Förstår inte vad de håller på med emellanåt.. Inte konstigt att man känner sig som en satkärring!


   

skall det se ut så här!? Skall jag behöva städa av min balkong pga av grannen ovan?! Blir sååååå trött på henne!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sweetbutbitter - 9 september 2013 15:30

Jag har märkt att allt fler bilister kör sjukt dåligt i trafiken! Det byts filer utan att blinka och när man kör om så svänger man tillbaka in i filen precis framför bilen man precis kört om istället för att köra några meter längre och inte riksera e...

Av sweetbutbitter - 23 augusti 2013 22:39

Finns det något roligare än när det ringer en telefonförsäljare!? Jag förstår inte folk som blir arga över #telefonförsäljare, de gör ett jobb precis som du och jag. Om du inte gillar deras produkt behöver du inte köpa. NEJ är ett väldigt bra ord att...

Av sweetbutbitter - 20 augusti 2013 21:02

Nu är det äntligen dags för kräftsäsongen!! Älskar #kräftskivor och finns ju inget mysigare än att sitta ute sent på kvällen  och småfrysa samtidigt som man äter #kräftor, sjunger sånger, leker lekar och dricker lite gott.   Det skall vara riktig...

Av sweetbutbitter - 19 augusti 2013 17:15

Det måste jag säga! Stor eloge till en bussförare idag som inte nog med att han körde så nära kanten som möjligt vid hållplatserna, han sänkte dessutom bussen så det var enklare att komma av med vagnen! TACK! Dessutom körde han grymt bra!      De...

Av sweetbutbitter - 17 augusti 2013 12:15

Det är så himla typiskt! När man har det som allra bäst är det klart att ett stort fult munsår skall komma och vara i vägen! Jag har växt upp med att ständigt få de här herpesblåsorna runt läpparna och det har ta mig tusan inte vart lätt. Det var vis...

Presentation

Välkomna hit. Det här är min första blogg så ha lite överseende med mig. Jag bär på mycket bitterhet som ibland måste ut och det här verkar vara ett bra sätt.

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Fråga mig

1 besvarad fråga

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards